miercuri, 2 iunie 2010

...Smile

I heard a joke once: Man goes to doctor. Says he's depressed. Says life is harsh and cruel. Says he feels all alone in a threatening world. Doctor says, "Treatment is simple. The great clown Pagliacci is in town tonight. Go see him. That should pick you up." Man bursts into tears. Says, "But doctor... I am Pagliacci." Good joke. Everybody laugh. Roll on snare drum. Curtains.
Rorschach, Watchmen (2009)

Asta e unul dintre fragmentele mele preferate din filme. Cum zicea Cristian Tudor Popescu aseara, la "Nocturne", pe TVR1: exista in fiecare film un moment unic, o sclipire de geniu, care face ca filmul ala sa iasa din anonimat si sa iti ramana pentru totdeauna intiparit in memorie. Pentru mine, asta e unul dintre ele si asta pentru ca mi se intampla cateodata sa ma regasesc in cuvintele alea. Asta e unul dintre acele momente.
De cand ma stiu, mi-a placut sa ajut oamenii, pentru ca atunci cand ii ajut simt ca ma ajut pe mine. Si ajutorul meu nu e unul fizic, ci moral. Si nu mi-l cer ei, ci mi-l ofer singur. Am un talent, ca sa zic asa, in a-i face pe altii fericiti, de a le readuce buna dispozitie in momentele in care sunt cu moralul la pamant. Asta pentru ca nu suport sa am in jurul meu fete triste, pentru ca ma intristez si eu imediat.
Nu, nu cred ca banii aduc fericirea, ci o vorba buna si un zambet spuse la timpul potrivit. Asta e reteta mea infailibila pe care o folosesc mereu. Si doresc nimic in schimb, pentru acest mic serviciu. Ma astept doar ca, la momentul potrivit, sa mi se intoarca favorul. Dar rareori se intampla, fara ca eu sa il cer...
Asa ca da, cateodata ma simt Pagliacci, clovnul care poate sa ii faca pe ceilalti fericiti, dar nu si pe el. Ce trista mi se pare fericirea asta acum...

2 comentarii:

Andreea spunea...

Pacat ca nu toti gandesc asa.Unii chiar viseaza ca banii aduc fercirea.

Anonim spunea...

Bună Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am vizionat cu atenţie blogul tău şi vreau să spun că am fost foarte fascinat de ceea ce am găsit. Am fost atras de subiectele interesante şi de originalitatea articolelor. Felicitări ! Încep să îl citesc cu drag.
Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău ; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doreşti, poţi să ne recomanzi orice articol şi noi îl vom promova.
Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
Ne-ar face plăcere, de asemenea, să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piesele necenzurate, avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă numeroasă, de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că, poate, ai vrea să ni te alături şi să colaborăm, binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place. Dorim, de asemenea, să ne acorzi un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultătorilor noştri.
Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, iar acum îţi propun să adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul radiowhisper_com sau un email radiowhisper_com@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
Mulţumesc,Cu stimă Vlad!