joi, 22 noiembrie 2007

Ceva aiurea

Nu am nimic interesant de zis la ora asta. Momentan e 5:38 dar eu nu pot sa dorm... Si nu inteleg de ce: noaptea trecuta am dormit prost, m-am culcat pe la 6 dimineata, deci ar fi trebuit sa imi fie somn; nu am cine stie ce probleme sau evenimente care sa ma tina cu ochii deschisi (in afara de un lucru la care am hotarat sa nu ma gandesc prea mult); e 5 dimineata si nu pot sa dorm?!?!
In momente din-astea in care timpul se scurge mai greu pentru ca ma uit la el cum se scurge (s-a facut 5:41), incerc sa-mi gasesc macar un subiect pe care sa aberez. Singurul eveniment care imi vine in minte este meciul nationalei cu Albania, deci pe marginea acestui subiect voi abera cele ce urmeaza. In primul rand, scorul este unul de maidan, 6-1, in fata unei echipe careia ii datoram
calificarea, prin acele egaluri scoase cu bulgarii. Prietenul surorii mele era chiar revoltat pentru
faptul ca publicul inca mai voia goluri, si la 6-1. Apoi a fost gestul albanezului care i-a aratat obrazul lui Dica la executarea celui de-al doilea penalty, rugandu-l sa rateze. Cu tot respectul fata de albanezi, dar penalty-urile nu se rateaza si asa l-am inteles pe Dica de ce a inscris. Am fost
multumit sa vad ca dupa cel de-al saselea gol, tricolorii au oprit motoarele si au inceput sa paseze mai mult, chiar daca pri minutul 90 au dat-o iar in bara. Probabil pentru cat ne-au ajutat, ar fi fost destul daca ne opream la al cincilea gol, dar soarta a facut ca albanezii sa ne mai ofere un penalty. Pacat ca au jucat in 9 oameni pe final. Sper ca nu o sa ne poarte pica pe viitor, daca ne vom mai intalni vreodata in vreo grupa
preliminara. Notre respect, Albania!
Apoi ar mai fi si atitudinea publicului... Da, s-a strigat mult "Romania! Romania!" si asta a fost
frumos. Da, publicul canta "Desteapta-te, romane!", dar protocolul a facut sa se cante doar o strofa, mai putin decat la oaspeti. Publicul s-a simtit, asadar, foarte bine, dar si foarte aiurea in acelasi timp: ei pe cine injura?! Fata de meciurile echipelor de club, unde numarul de slogane rasiste/cu injuraturi fata de echipele rivale este destul de mare, la echipa nationala n-ai pe cine sa injuri, cum au vazut suporterii seara trecuta. (Apropo, s-a facut 5:51. Aberarea isi face efectul...) Dar au simtit nevoia sa se dea iar in stamba - fazele din Bulgaria pareau prea putine - si au inceput sa-l injure pe Mitica de la Liga pentru ca a dat Legea Antihuliganism. Se pare ca avem multi huligani, ca peluza urla din toti rarunchii... E trist ca romanii nu stiu sa strige decat numele tarii lor la un meci al echipei nationale si ca trebuie sa ne uitam pe o tabela sa vedem si altfel de cantece.

Momente funny de la intoarcere, in metrou: Evident, multa lume - toti se imbulzesc inauntru unde, culmea, se sta chiar lejer. Scandarile trebuie sa continue, dar acum lumea e entuziasta dupa rezultat (sau "foarte euforica", cum a zis studentul care a castigat masina la tombola) si nu se mai scandeaza nimic anti-Mitica. Unii din stanga: "Ole, ola! S-a basit Elodia!", moment in care jumatate de vagon izbucneste in ras. Niste fete din dreapta, care de fapt erau baieti, se apuca si striga o scandare mai elaborata care ridica niste sprancene pentru tonalitatea lor ciudata. Raspunsul vine imediat: "La pubertate! Voi sunteti la pubertate!" din partea unor tipi...

E 6 dimineata. 6:07 mai exact... Tot nu mi-e somn... Nu stiu ce sa mai scriu. De fapt, mi-e lene si sa mai scriu ceva... Poate reusesc sa adorm o ora...

Niciun comentariu: