miercuri, 1 aprilie 2009

Jurnal de calatorie

Ganduri la cald dupa intoarcerea din Olanda si Belgia... Am stat in Delft, pe langa Haga, la un hostel care fusese depozitul de munitie al localitatii. Sau cel putin cele doua cladiri de pe lacul de langa erau...

20.03.2009 Prima zi... Am ajuns seara pe la 6-7, eram obosit si nu voiam decat un pat in care sa zac si sa-mi odihnesc putin raceala/gripa pe care o adusesem cu mine. M-au intampinat binevoitoare cateva sticle de bere, acompaniate de niste sarbi, italieni si nemti. Mi-am intalnit pentru prima oara seful de la Public Relations Working Group (PR WG) si am avut o parere cam proasta la prima vedere, date fiind stangaciile de care dadea dovada. Prima impresie pentru conditii a fost una foarte proasta: o camera cu 6 paturi suprapuse, fara plapuma sau asternuturi, cu o perna minuscula ca si inexistenta, toate asezonate cu un frig de-ti inghetau oasele. Bine macar ca am avut insipiratia chiar sa-mi iau sacul de dormit, desi initial am crezut ca olandezii nostri fac o gluma proasta si conditiile ar fi mult mai bune. M-am inselat...

21/03 A doua zi am mers la un simpozion organizat cu ocazia aniversarii celor 50 de ani de existenta a asociatiei noastre studentesti, EUROAVIA. S-a stat la taclale, au venit invitati de seama si a fost un moment cu adevarat emotionant cand unul dintre vicepresedinti a citit scrisoarea adresata noua de fondatorul organizatiei, Jean Roeder, fost vicepresedinte la Airbus. Apoi alte taclale peste taclale... Seara am avut parte de o gala, la hotelul Engels din Rotterdam, unde ni s-au pus pe masa doua feluri de mancare cam varza. Toata lumea a fost dezamagita de meniu. Momentul fun al serii a fost urarile fostilor membrii ai asociatie, care au venit si ei la gala si ne-au povestit de cum era cand erau ei tineri. Si adevarul ca era altfel... La ora 11 ne-am mutat la restaurantul de pe acoperis, care ne oferea o panorama a intregului oras, pacat ca fix in fata noastra era un santier :( Alte injuraturi si-au mai luat organizatorii si pe faptul ca a trebuit sa ne platim consumatia. 2,50 euro pentru o bericica a.k.a. "pisat de cal" de 250 ml e cam mult... Colac peste pupaza, au mai adus si doi DJ care puneau numai muzica house, pe care noi nu prea puteam sa o dansam, asa imbracati in costume/rochii cum eram. Buuuu!

22/03 In ziua urmatoare au plecat cativa dintre cei care au participat la gala si nu participau si la congres. Noi am dormit bine mersi pana pe la 10 (noaptea trecuta am stat pana la 4) si apoi am luat micul dejun: sendvisuri cu cascaval, sunca, salam, margarina, Nutella sau marmelada, dupa cum voia fiecare sa combine. Dupa am mers in Amsterdam si ne-am plimbat. A fost interesant, dar nu ce ma asteptam. Am fost si in Red Light District, dar doar sa aruncam o privire la fetitele din geam, caci apoi imediat am plecat in Delft. Restul care ramasesera la hostel facusera un tur al orasului. Boriiiiiiing...

23/03 Prima zi de Congres. E vorba de EMEAC (Electoral Meeting of EUROAVIA Congress), eveniment care se intampla o data pe an, in martie. S-au citit rapoarte locale, s-au prezentat rapoarte ale WG-urilor, s-a votat o motiune (pe care initial o sprijinisem si eu ca unul dintre cei care au propus-o, ca apoi sa ma sucesc si sa nu-mi mai convina si, intr-un final, sa fiu de acord cu ea :)) ) si s-a vorbit intr-una. Politica curata, politica studenteasca, dar in cea mai pura forma. Din 2 in 2 ore aveam o pauza de cafea, caci adormeam in masa, iar la pranz am avut nespusa surpriza sa descoperim ca pranzul nostru consta in sendvisuri cu carne. Am ramas tampiti. Credeam ca e o gluma, dar olandezii nu prea stiu de gluma cand vine de masa lor traditionala, sendvisul... Seara a fost Spirits' Night, un moment in care se incearca bauturile traditionale ale fiecare asociatii afiliate (Afiliated Society - aceasta fiind denumirea fiecarei organizatii locale; a nostra, de ex, era AS Bucuresti), deci matoleala a fost la ordinea zilei si toata lumea era vesela si imbujorata.

24/03 Same ol' stuff... Aceeasi balmajeala, aceeasi politica, nimic nou. Doar ca ni s-a spus ca trebuie sa ne facem singuri pranzul - adica sendvisurile. Iar la micul dejun a mancat cine s-a trezit mai devreme, caci nu era chiar asa de multa mancare. Am mai observat ca olandezii nu prea stiu ce e aia politete, caci de dimineata au intrat in camera fetelor fara macar sa bata la usa, iar la noi cand a intrat idiotul in cauza a inceput sa urle din toti rarunchii "Wake up!!!!" de parca era bombardament. Cu greu ne-am abtinut sa nu-i sfeclim vreo doua...

25/03 Intr-a treia zi de congres am mers la ESTEC (European Space Research and Technology Centre) din cadrul ESA (European Space Agency), unde, dupa vreo 40 de minute de cuvantare adormitoare, ni s-a prezentat intr-o maniera la fel de distractiva interiorul Statiei Spatiale Internationale (ISS). A urmat pranzul la facultate, tot sendvisuri si tot injuraturi pentru organizatori. Dupa pranz ni s-a prezentat programa de Master a universitatii din Delft. Interesanta, mai ales ca am dat peste o profesoara romanca care a terminat chiar facultatea mea.

26/03 Joi s-au prezentat alte rapoarte si s-a vorbit de alte chestii. Evident ca nu le tin minte pe toate, doar pe a noastra, care a iesit cam praf, caci colegul insarcinat a inceput sa bata campii si sa zica tampenii. Bine ca nimeni altcineva nu stia ca vorbeste prostii :D S-a lasat pe a doua zi alegerea noii conduceri a organizatiei.

27/03 In ultima zi de congres s-au votat candidatii. De la 2 la 9:30 seara numai asta am facut. 4 candidati pentru 5 locuri. Fiecare candida pentru o alta pozitie, deci nimeni nu avea contracandidati. Cu toate astea, primul a avut o prezentare a candidaturii de vro 15 min, apoi a fost luat la intrebari de congres vreo 2 ore si inca o ora s-a dezbatut, fara el de fata, modul cum s-a prezentat. Cam asa a fost la primii doi, care au ocupat cam 5-6 ore din cele 7. Cu ceva emotii si cu ceva voturi impotriva (mai ales pentru candidatul la sectretar, pe care l-am facut sa spuna ca uraste italienii, lucru pe care l-am regretat mai tarziu, acesta fiind chiar seful meu de la PR WG), au fost alesi toti candidatii si toata lumea a rasuflat usurata. Bucurie mare pe toata lumea, s-a sarbatorit cu pizza si suc (moca!!!!), dupa care am primit niste tricouri cu sigla organizatiei pe ele si ne-am imbarcat intr-un autoca cu destinatia Dodrecht (sau cum i-o zice...). Momentul cu adevarat amuzant al serii a fost cand unul dintre organizatori ne-a zis ca dupa parerea lui a fost un eveniment reusit, la care toata lumea a inceput sa se uite pe pereti sau pe geam ca si cand n-ar fi auzit =))

28/03 Conditiile de la hostelul unde am fost cazati au fost de Ritz, comparativ cu grota in care locuisem pana atunci. Eram pur si simplu uimiti. La pranz eram deja in tren spre Bruxelles, unde am ajuns pe la 3. M-a costat 45 de euro o noapte intr-o camera cu pat dublu, dar nu-mi mai pasa. Dupa ce ne-am cazat am luat la pas Bruxelles-ul si am ramas cu gura cascata: fata de olandezii nesimtiti, belgienii erau niste ingeri. Si orasul si oamenii m-au cucerit iremediabil. M-as muta acolo fara nici o ezitare. N-am apucat sa intru in nici o cladire, caci era duminica, dar am vazut arhitectura superba a cladirilor medievale. M-a dat pe spate orasul asta. Pacat de franceza mea praf... Seara m-am uitat la meci :)) si am vazut cum si-a luat bataie Belgia de la Bosnia. Am avut satisfactia vecinului cu capra moarta ca si altora li se mai intampla chestii d-astea...

29/03 Am plecat cam trist si fara chef spre Charleroi :( Mai voiam o saptamana in Bruxelles... Alta data...

Niciun comentariu: